Opis wyprowadzeń alternatora

  • Opis wyprowadzeń alternatora cz1

  • B+: To wyjście na akumulator, nazywane także „przewodem mocy”, co oznacza, że dostarcza główną moc z alternatora do baterii pojazdu.
  • IG (R, 15): Ten symbol oznacza połączenie zasilania z kluczem zapłonu (stacyjki), które aktywuje lub dezaktywuje regulator napięcia w alternatorze.
  • I (IGN): Podobnie jak IG, ten sygnał jest związany z kluczem zapłonu i kontroluje działanie regulatora napięcia.
  • EXC (IGN): Jest to kolejne połączenie zasilania z kluczem zapłonu, ale rzadko używane w niektórych modelach.
  • R: Symbol ten oznacza kolejne połączenie zasilania z kluczem zapłonu, szczególnie spotykane w samochodach marki Mazda.
  • S (M): Ten sygnał przychodzi z instalacji pojazdu i jest znany jako „sensor akumulatora” lub „dodatkowy plus”, służący do monitorowania napięcia i ograniczania ładowania akumulatora.
  • S: Podobnie jak poprzedni, ten sygnał również pochodzi z instalacji, ale może być również wykorzystywany do kontrolowania lampki kontrolnej ładowania.
  • A (BVS): Jest to kolejne wejście z instalacji, które pełni funkcję sensora akumulatora lub dodatkowego plusa.
  • Opis wyprowadzeń alternatora cz2

  • L (D+, 61): Ten symbol oznacza wyjście na kontrolkę ładowania, czasem także wykorzystywane do kontroli napięcia.
  • IL (L): Podobnie jak poprzedni, jest to wyjście na kontrolkę ładowania, często spotykane w alternatorach marki Delco.
  • DF (F, FLD): Ten sygnał jest wejściem na szczotki alternatora i kontroluje wzbudzenie wirnika.
  • W (P, ST): Jest to wyjście na obrotomierz, które dostarcza zmienne napięcie przemiennie.
  • R (relay): Ten sygnał jest wyjściem na przekaźnik, stosowany przy zewnętrznym regulatorze napięcia.
  • STA (stator): Symbol ten odnosi się do sygnału wykorzystywanego do wyłączania kontrolki lub jako wejście na obrotomierz.
  • D (dummy): Czasem używany do oznaczenia nieużywanego wejścia.
  • E (Earth, Grd): Reprezentuje masę, czyli ujemne połączenie akumulatora.
  • COM (LIN, BSS): Ten sygnał może pełnić rolę sygnału wejściowego lub wyjściowego, sterując pracą regulatora napięcia i monitorując poziom ładowania.
  • C: Sygnał wejściowy do alternatora, który steruje lub nakazuje obniżenie napięcia ładowania.
  • G (IG): W niektórych modelach służy do wyłączania alternatora.
  • D (drive): Sygnał wejściowy sterujący działaniem wzmacniacza mocy, spotykany w alternatorach marki Hitachi, Mitsubishi itp.
  • DFM: Sygnał wyjściowy informujący o obciążeniu alternatora, zwany również „Digital Field Monitor”, często spotykany w alternatorach firmy Bosch.
  • FR: Sygnał wyjściowy informujący o obciążeniu alternatora, używany w japońskich modelach.
  • F (F/I): Kolejny sygnał wyjściowy informujący o obciążeniu alternatora, spotykany w alternatorach firmy Delco.
  • F/DF: Sygnał wyjściowy informujący o obciążeniu alternatora, często spotykany w alternatorach firmy Bosch.
  • M: Sygnał wyjściowy informujący o obciążeniu alternatora, znany również jako „Monitor”, spotykany w alternatorach marki Toyota.
  • LI (GLI, FB): Sygnał wyjściowy informujący o obciążeniu alternatora, często spotykany w alternatorach firmy Ford.
  • P: Sygnał wyjściowy informujący o obciążeniu i obrotach alternatora, spotykany w alternatorach marki Hitachi, Mitsubishi itp.
  • RC (SIG, PCM): Sygnał wejściowy sterujący napięciem i pracą regulatora napięcia, stosowany w alternatorach firmy Ford, Valeo itp.
  • PHiN: Sygnał wejściowy sterujący napięciem i pracą regulatora napięcia, często spotykany w alternatorach marki Smart.
  • RLO: Sygnał wejściowy sterujący napięciem i pracą regulatora napięcia, stosowany w alternatorach marki Toyota.
  • L (I): Sygnał wyjściowy służący do kontroli stanu alternatora i ładowania oraz do włączania regulatora, znany z systemu RVC marki GM.
  • F (Feedback): Sygnał wejściowy sterujący pracą regulatora napięcia, często stosowany w systemie RVC marki GM.
  • F1 i F2: Sygnały wykorzystywane w alternatorach marki Chrysler, służące do kontroli szczotek wirnika.

ZAPRASZAM DO ZAPOZNANIA SIĘ Z NASZYMI REALIZACJAMI